Kui koalitsioon soovinuks meediat mitte kiusata, võinuks nad lihtsalt alandada kehtivat käibemaksumäära näiteks 0,01 protsendi võrra, on Isamaa peasekretär Priit Sibul seisukohal. Tema hinnangul poevad riigijuhid oma otsuses põhjendamatult Euroopa Liidu eelarvereeglistiku taha.
Kuigi põld, kust näiteid noppida, on lai, keskendume praegu ajakirjanduse käibemaksu tõusule. Aasta tagasi otsustas toonane Reformi- ja Keskerakonna valitsus, et ajakirjanduse maksumäär peab langema seniselt 9 protsendilt 5 peale. Vabanduseks toodi, et seda on vaja andmaks kodumaisele meediale võimu võidelda infosõjas Venemaa trollidega. Juba see selgitus oli tegelikult häma – ajakirjandus vajas abi, sest enamik digitaalsest reklaamirahast voolas Eestist välja välismaistele suurkontsernidele.
Olgu toonase luiskamisega kuidas on, värsked faktid ei valeta: ei reklaamiraha ega infosõja olukorrad pole aastaga grammigi muutunud, pigem on probleemid süvenenud. Ometi on värske koalitsioon jõudnud otsuseni, et nad ei saa muud moodi, kui peavad vältimatult meediaettevõtete maksukoormust tõstma – kergitades otseselt ajakirjanduse käibemaksu, aga ka kaudselt läbi muu hulgas tööjõumaksude ja toorainete hinnatõusu. Sellele polevat lihtsalt alternatiivi.