Peaminister Kaja Kallas käis teisipäeval parlamendi ees „Eesti 2035“ arengukava tutvustades välja sõnumi, mida tema näeb ilmselt präänikuna: „Kui te tulete kenasti kaasa automaksu toetamisega, siis kindlasti ka sealt saab vahendeid teedeehitusele lisaks.“
Eesti avalikkus aga mõistab, et automaks on ainult piitsaks, mille eest maksumaksja peab välja käima 230 miljonit eurot. Seepärast tühistab Isamaa selle võimule tulles igal juhul.
Mina peaministri sõnu ei usu. Piisab, kui vaadata ajalugu: just Reformierakonna juhtimisel ning praegusegi koalitsioonipartneri, sotside, kaasaaitamisel seoti kümmekond aastat tagasi teedeehitusse suunatavad rahad lahti kütuseaktsiisi laekumistest.
Võetakse kulbiga, tagasi antakse pipetiga
Nii olemegi jätkuvalt olukorras, kus Tallinnast Tartusse saab neljarealisel teel pool vahemaad, Pärnu suunal lõppeb 2+1 maantee kolmandiku peal ja riik ei kavatse ümber ehitada isegi lapse elu nõudnud ohtlikku teeületuskohta.
„Praeguses teehoiukavas on, jah, seal järgmise kahe aasta kohta eelarves nullid,“ nentis teisipäevases Eesti Päevalehes Transpordiameti strateegilise planeerimise teenistuse direktor Kati Tamtik.
Ma ei usu peaministrit ka seetõttu, et tema kolleeg valitsuses, rahandusminister Mart Võrklaev, ütles juba augustis valitsuse pressikonverentsil ausalt välja, kuhu automaksu raha läheb. „Raha läheb riigieelarvesse. /—/ Ja no raha läheb meil igale poole.“